Strategi og forretningsmodell

Å drive en liten mediebedrift er spennende, men også utfordrende. For å lykkes er det avgjørende å velge riktige forretningsmodeller som henger i hop med innhold, målgruppe og strategi.

Kontakt oss

Det starter med en god strategi

Nisjemedier har gode muligheter til å spesialisere seg på bestemte interesseområder og målgrupper. En god strategi bør derfor ta følgende innover seg:

  1. Identifisere og forstå målgruppen
  2. Lag relevant og unikt innhold
  3. Bygg et sterkt fellesskap hvor brukerne kan engasjere seg i innholdet
  4. Vær tilgjengelig for målgruppen (fansen)

Det er sjelden kun én modell som er den eneste rette. Selv om abonnementsmodellen er kjernen i det vi driver med, har vi også god erfaring med å kombinere dette med andre forretningsmodeller.

Vi jobber i dag med forretningsmodeller innenfor ulike områder:

  • Abonnement
  • Sponsorat og skreddersøm
  • Digital annonsering
  • Content marketing
  • Affilate marketing
  • Events
  • E-handel


Hold deg oppdatert

Meld deg på vårt nyhetsbrev via skjemaet nedenfor.

Takk! Du er nå på listen over mottagere av vårt nyhetsbrev.
Oops! Something went wrong while submitting the form.